Marijina legija – Komicij "Gospa Snježna", Petrinja

Pred Vidušljanima smo izveli prikaz ‘Josipove zbilje i snovi’

IMG_1351LEGSTR

U Viduševcu je na treću nedjelju došašća, drugu godinu za redom, održana manifestacija ‘Advent u Viduševcu’. U sklopu manifestacije je održan scenski prikaz Isusova rođenja pod nazivom „Josipove zbilje i snovi“. Scenski prikaz, u organizaciji katoličke udruge Marijina legija, puno znači u kraju u kojem je staro stanovništvo, a mladi traže šanse za preživljavanje u gradu ili van Hrvatske. Župnik Marijan Štingl nastoji ovakvim događajima ponuditi nešto više:

To smo zamislili kao jednu večer Adventa u sklopu kojeg su članovi zajednice Marijina legija iz Petrinje izveli scenski prikaz Isusova rođenja što je bilo lijepo i impozantno. U nastavku je slijedio koncert tih mladih i njihova banda Kraljica od Sabe. Tu je bilo i Božićnih i duhovnih pjesama. Onda, po običaju, bilo je malo tambure i sve u svemu, mislim da je bilo dosta lijepo. Svaki događaj u kojem se događa bilo što nešto pozitivno na dobrobit ne samo župne zajednice, nego i cijelog kraja iz kojeg mladi odlaze i nema toliko perspektive, kako oni smatraju. Svaki ovaj događaj je pozitivan i može učiniti nešto dobro za to, za cijelu okolinu.

Naglasak ovogodišnjeg prikaza bio je život sv.Josipa koji je u Svetom pismu spomenut svega nekoliko puta, a tako je važan u povijesti spasenja. Tekst je napisao vjeroučitelj Vlado Sučec predsjednik Komicija Gospa Snježna Petrinja koji je i uvježbao osamdesetak glumaca. Isusa je uprizorio rođeni Vidušljan četveromjesečni Roko Arambašić. Ponosni su bili majka Anita i otac Ivica: „Velika je to ponos i čast što je naše dijete moglo sudjelovati.“, kaže kratko Ivica. Arambašići imaju i šestogodišnjeg sina Ivana, žive u Viduševcu, supruga radi u Glini, dok Ivica putuje na posao u Veliku Goricu. „Borimo se.“, zaključuje kratko Ivica.

Josipa je uprizorio Bruno Marjanović dok je u ulozi Marije bila njegova supruga Katarina, oboje članovi Marijine legije.  Među nekoliko stotina gledatelja bilo je ljudi iz Gline, Gvozda, Vojnića, Petrinje, Kutine i okolnih sela.

Glinjanin Dražen Pejaković je gledao prikaz i prošle godine:

Nemam što reći loše, sve pozitivno. Ovo je jedna velika stvar za ovaj kraj jer se podiže druženje ljudi na jednu veću razinu. Ujedinjuje se vjerski i društveni život i motivira ljude da i u ovim zimskim mjesecima kada nema sadržaja da se ljudi okupe što je jedna velika stvar kada nas je sve manje zbog odlazaka, zbog pada broja stanovnika i zbog starije populacije koja izumire i Marijina legija iz Petrinje, samo naprijed!

Prikaz su gledale i mlade obitelji iz Gline:

Domaći Vidušljani Antonija i Ivica:

U publici je bio vjeroučitelj u Vojniću Mladen Matić:

Što se tiče, obično idemo u crkvu i slušamo Biblijska čitanja koja su lijepa i dobra. Međutim, to je sve više glas, no kada to pogledate u živo, onda je to nešto drugo i sasvim drugačije to čovjek doživljava i zbilja se radujem što sam to doživio i što sam bio djelić tog auditorija koji je danas to vidio i koji se obradovao i koji je na ovaj način doživio Božić.

Vjeroučiteljica u Glini i Viduševcu Svjetlana Morić je također bila puna dojmova:

Razgovarali smo legionarima iz Kutine. Bračni par Saša i Barica Begović Matošković:

Legionarka iz njihovo prezidija Danijela ovako razmišlja o prikazu:

Prikaz su gledale dvije prijateljice iz Siska:

Mještani Slane su poželjeli na treću nedjelju Došašća biti u Viduševcu:

Nakon scenskog prikaza ‘Advent u Viduševcu’ je nastavljen nastupom tamburaških sastava. Na štandovima se nudilo kuhano vino, kobasice, kuhani gulaš i uštipci što je pridonijelo veseloj atmosferi tijekom cijele večeri. Ljudi su se nastavili družiti, razgovarati. Poneki su zapjevali, a dobar dio njih i zaplesao.

Pogledaj fotografije!